איגוד דירות האירוח לטווח קצר

תקנון העמותה

התאחדות מפעילי הדירות למגורים להשכרה לטווח קצר בישראל
(להלן: “העמותה”)
עמותה על פי חוק העמותות, תש”ם 1980

תקנון העמותה

פרק ראשון: מבוא

  1. שם העמותה: התאחדות מפעילי הדירות למגורים להשכרה לטווח קצר בישראל.
    1.1. בעברית: התאחדות מפעילי הדירות למגורים להשכרה לטווח קצר בישראל.
    1.2. באנגלית: Association of operators of residential apartments for short-term leases in the state of Israel.

  2. העמותה תהא נעדרת כל זיקה מפלגתית או פוליטית.

  3. המען הרשום של העמותה:
    3.1. רח’ בר יהודה 7/5, נתניה, מיקוד 4234407
    3.2. ועד העמותה יהיה רשאי לשנות את המען הרשום של העמותה מעת לעת על פי החלטתו.

  4. נכסי העמותה, רכושה והכנסותיה ישמשו אך ורק למימוש מטרותיה, וחלוקת רווחים ו/או טובות הנאה, בכל צורה שהיא, בין חבריה, אסורה בהחלט.
    בוצעה בעמותה חלוקה אסורה יראו כל מי שהיה חבר ועד במועד החלוקה כמי שהפר בכך את חובותיו כלפי העמותה, אלא אם כן הוכיח אחד מאלה:

    1. שהתנגד לחלוקה האסורה ונקט את כל האמצעים הסבירים כדי למנעה;
    2. שבנסיבות העניין, לא ידע ולא היה עליו לדעת על החלוקה האסורה.
  5. העמותה רשאית, בהחלטת האסיפה הכללית, להקים סניפים ולקבוע את ארגונם ואת סדרי ניהול ענייניהם.

שמות מייסדי העמותה:
א. הוליגסט בע״מ ח.פ. 514908243
ב. גד השכרות נופש ע.מ. 558008355
ג. דירות חוף בע”מ ח.פ. 515823342
ד. סי אן רנט בע״מ ח.פ. 515849131
ה. אייל לבנטל – טופ טרוול ישראל ע.מ. 203024534
ו. נינו ניהול נכסי נופש בע”מ ח.פ. 515602068
ז. אלירן זוהר group EZ ע.מ. 036634467

פרק שני: מטרות העמותה
6. מטרות העמותה הינן כמפורט להלן:
6.1. לאגד את החברות המשכירות דירות מגורים לטווח קצר בישראל, לייצגן בפני רשויות מקומיות, רשויות המס, רשויות ציבוריות וגופים ממשלתיים אחרים.
6.2. לסייע בקידום, פיתוח והסדרת תחום השכרת דירות המגורים לטווח קצר בישראל.
6.3. לפתח ולקדם את רמת המקצועיות בתחום השכרת דירות המגורים לטווח קצר בישראל.
6.4. להגן על עניינם של החברים בעמותה ולדאוג להסדרת היחסים שלהם בפני עצמם ושלהם בפני גופים ציבוריים ופרטיים רלוונטיים אחרים.

פרק שלישי: סמכויות העמותה
7. העמותה מוסמכת לעשות כל פעולה, דבר ומעשה הקשורים במטרות העמותה, כולן או חלקן, או העשויים לסייע בהשגתן.

7.1. להתקשר, בכל צורה שהעמותה תמצא לנכון, עם כל אדם, גוף ו/או רשות, בין פרטיים ובין ציבוריים, בין בישראל ובין מחוצה לה, בנוגע לניהול, סיוע ו/או שיתוף, בכל עניין שהוא בתחום פעולותיה של העמותה, ולבקש ולקבל, זיכיונות או זכויות העשויים לקדם את מטרות העמותה, כולן או חלקן, מכל מין וסוג שהם, כפי שיהא דרוש מדי פעם בפעם, לקידום ענייני העמותה ומטרותיה.

7.2. לקבל על עצמה כל התחייבויות, ללוות כספים, בתנאים ובאופן שהעמותה תמצא לנכון, ולהבטיח את תשלומם על ידי שעבוד נכסי העמותה, כולם או חלקם, או בכל דרך אחרת שתמצא העמותה לנכון, לרבות ליתן כל בטחונות ו/או שעבודים ו/או משכונים ו/או משכנתאות, בנוגע לכל זכות ו/או רכוש של העמותה, לפדות איזה מהם, לחתום על כל שטרות, לערוב כל ערביות.

7.3. לקבל או לאסוף כספים, תרומות, מתנות, עיזבונות, נכסים, הענקות, הקצבות, תמיכות, זכויות, הטבות, הקדשים, מענקים וכל מימון או עזרה אחרים שהם, מכל מין וסוג שהם, ולקבל כל עזרה, בכל צורה שהיא. וכן להטיל על חברי העמותה כל מיסי חבר ו/או דמי חבר, ולגבותם, וכל זאת לצורך מימון והשגת מטרות העמותה, כולן או חלקן.

7.4. לתת או להעניק כספים, תרומות, מתנות, עיזבונות, נכסים, הענקות, הקצבות, תמיכות, זכויות, הטבות, מענקים וכל מימון או עזרה אחרים שהם, מכל מין וסוג שהם, לצורך קידום מטרות העמותה, כולן או חלקן.

7.5. לרכוש, לקנות, לחכור, לשכור, לקבל בחילופין, במתנה או בכל דרך אחרת שהיא, מיטלטלין, מקרקעין ו/או זכויות מכל מין וסוג שהם, ולהחזיק בהם, למכרם, להחכירם, להשכירם, להעבירם, לשעבדם, למשכנם או להעניק בהם כל זכויות אחרות, ללא מטרות רווח בכפוף ובהתאם לכל דין, ובאופן שהעמותה תמצא לנכון.

7.6. להעסיק עובדים או קבלנים, בתנאים ובאופן שהעמותה תמצא לנכון, לשם ביצוע פעולותיה או השגת מטרותיה, כולן או חלקן, לשלם להם שכר ולהעניק להם כל תמורה, הכל בהתאם לכל דין.

7.7. למנות נאמנים או מיופי כוח לכל מטרה שהיא, לבטל מינויים ולמנות אחרים במקום מי שמינויו בוטל, הכל בתמורה או ללא תמורה, בתנאים ובאופן שהעמותה תמצא לנכון.

7.8. לפתוח חשבונות בנקים על שם העמותה או בנאמנות עבורה, במסגרת מטרות העמותה, לנהלם, למשוך כספים מחשבונות אלה, להוציא, לנכות, למשכן, לחתום ולהוציא שטרי חוב, המחאות, שטרי חילופין, וכל מסמכים סחירים אחרים.

7.9. לפעול או להתייצב ולהופיע כאישיות משפטית נפרדת לרבות כתובעת, נתבעת, צד שלישי, משיבה, מערערת או אחרת בפני כל ערכאות המשפטיות, לרבות בתי משפט, בתי דין, בוררים וכל מוסד רשמי אחר של המדינה, לרבות רשויות מקומיות, עיריות, רשם המקרקעין, רשם העמותות, ורשויות שלטוניות אחרות, והכל בהתאם לכל דין ולמטרות העמותה.

7.10. לקבוע נהלים ותנאים לקבלת חברים לעמותה ולמקרים של הפרת התקשרות של חברים בעמותה, פרישה, עזיבה או הוצאת חבר מן העמותה וביטול זכויותיו, בהתאם ובכפוף להוראות תקנון זה.

7.11. להקים עמותות, רשויות, חברות, תאגידים ו/או גופים אחרים, או להשתתף בעמותות, רשויות, חברות, תאגידים, או גופים אחרים כאמור, הכל לצורך השגת מטרות העמותה, כולן או חלקן.

7.12. להתמזג עם עמותה אחרת או עם חברה לתועלת הציבור, בכפוף ובהתאם למטרות העמותה ולכל דין.

7.13. להצטרף לארגונים או מוסדות, לאומיים או בינלאומיים, אשר ההצטרפות אליהם עשויה, לדעת העמותה, לקדם את מטרותיה כולן או חלקן.

7.14. להשתתף, לארגן או לקחת חלק, בכל צורה שהיא, בוועדות, כנסים, כינוסים, הרצאות ומפעלים אחרים, בישראל ומחוצה לה, בכל עניין שהוא בתחום פעולותיה של העמותה.

7.15. להוציא לאור או לפרסם, בכל צורה שהיא, לסייע או לתמוך בהוצאה לאור או בפרסום של ספרים, מאמרים, כתבי עת ו/או פרסומים אחרים, בהתאם לתחום פעילותה של העמותה ובאופן שתמצא לנכון.

פרק רביעי: חברות העמותה

  1. חברי העמותה הינם החברים הרשומים בפנקס חברי העמותה במועד אישור תקנון זה, וכן חברים אשר התקבלו לעמותה לאחר שהגישו בקשה להתקבל כחברי עמותה ובקשתם אושרה על ידי ועד העמותה, על פי הוראות תקנון זה.

  2. מייסדי העמותה הינם חברים בעמותה ובוועד מיום רישום העמותה בפנקס העמותות.

  3. מספר חברי העמותה לא יפחת מ-2 (שניים).

  4. התנאים לחברות בעמותה, קבלת חברים, פקיעת חברות, פרישתם והוצאתם של חברים, יהיו לפי הוראות הקבועות בתקנון זה.

  5. החברות בעמותה היא אישית, אינה ניתנת להעברה ואינה עוברת בירושה, בכל דרך שהיא.

  6. העמותה תנהל פנקס חברים ותרשום בו כל חבר, מענו, כתובת הדוא”ל שלו (ככל שלחבר תיבת דוא”ל), מספר ת.ז, תאריך תחילת חברותו ותאריך פקיעתה (ככל שישנו), ו/או בכל צורה אחרת על פי דרישת רשם העמותות.

  7. הזמנה, דרישה, התראה ו/או הודעה אחרת של העמותה לחבר העמותה, יינתנו לו בכתב שיימסר לו ביד ו/או יישלח בדואר רגיל ו/או על ידי דוא”ל אל מענו או לפי העניין אל כתובת הדוא”ל, הכל כפי שרשום בפנקסי החברים של העמותה ולפי תקנון זה.

קבלת חברים לעמותה
15. אדם החפץ להיות חבר העמותה יגיש לוועד העמותה בקשה חתומה לפי לשון זו:
“אני מר/גב. ____ הנושא/ת ת.ז. מס’ ____, מען: ____, דוא”ל: ____, גיל: ____, טלפון: ____, מבקש/ת להיות חבר/ה בעמותה לקידום מטרות העמותה בישראל (להלן: “העמותה”). מטרות העמותה ותקנונה יודעים לי. אם אתקבל כחבר/ה בה, אני מתחייב/ת לקיים את כל הוראות התקנון ולקבל עלי את כל ההחלטות של האסיפה הכללית.”

  1. ועד העמותה יחליט, בהתאם לשיקול דעתו, אם לקבל את הבקשה לקבלת חבר, להשהותה או לדחותה.

  2. ועד העמותה יהא רשאי לקבוע כי החברות בעמותה תהיה כרוכה בתשלום דמי חבר וכן לקבוע את שיעור דמי החבר הקבועים וזהים אשר ייגבה מכל חבר בעמותה. 
    * חברים הנרשמים דרך האתר רשאים לבטל את חברותם תוך 48 שעות מרגע קבלת התשלום על החברות

פקיעת חברות, פרישה והוצאת חבר מהעמותה
18. החברות של חבר בעמותה תיפסק בקרות אחד או יותר מהאירועים המפורטים להלן:

  • עם פטירתו של חבר, ובחבר שהוא תאגיד – בגמר פירוקו.
  • פרישתו מן העמותה.
  • בהכרזתו כפסול דין.
  • בהוצאתו של החבר מן העמותה, בהתאם לסעיף 23 לתקנון זה.
  • החלטת ועד העמותה על הוצאת חבר מסיבות שינומקו (כמפורט בסעיף 23).
  1. חבר רשאי להודיע לעמותה, בהודעה בכתב שתימסר לוועד העמותה לפחות 30 (שלושים) ימים מראש, על רצונו לפרוש מהעמותה. נמסרה הודעה בכתב לוועד העמותה כאמור – תפקע חברותו בעמותה כאמור בסעיף 20.2 לתקנון זה.

  2. חבר הפורש מהעמותה חייב, בטרם נכנסה פרישתו לתוקף, לשלם מיד ובמלואם את כל חובותיו לעמותה, מכל מין וסוג, וכל עוד לא עשה זאת, פרישתו לא תהיה בתוקף.

  3. האסיפה הכללית רשאית, לפי הצעת ועד העמותה, להחליט על הוצאת חבר מן העמותה מכל אחד מהטעמים המפורטים להלן, והחלטתם תהיה סופית ומוחלטת, קרי בלתי ניתנת לערעור:

  • החבר לא קיים את הוראות תקנון העמותה או החלטה של האסיפה הכללית.
  • החבר פועל בניגוד למטרות העמותה.
  • החבר שלל את זהותה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית.
  • החבר הוכרז כפושט רגל או שמונה לו כונס נכסים או נאמן.
  • החבר נמצא חייב בהליך משפטי אזרחי בגין נזק לעמותה ו/או הפרת זכות קניינית ו/או חוזית של העמותה.
  • החבר הורשע בעבירה שיש עמה קלון.
  • החבר לא הופיע לאסיפות הכלליות של העמותה ללא צידוק 3 (שלוש) פעמים ברציפות ולא קיבל אישור מהוועד לעשות זאת.
  • החבר הורשע ונגזר דינו ביחס לעבירה פלילית.
  1. ועד העמותה לא יציע לאסיפה הכללית להוציא חבר מן העמותה, אלא לאחר שנתן לחבר הזדמנות נאותה להשמיע טענותיו לפני ועד העמותה.

  2. סיום החברות בעמותה, מכל סיבה שהיא, אינו פוטר מסילוק התשלומים שהגיעו לעמותה מן החבר שחברותו בה הסתיימה, ערב סיום חברותו.

  3. חבר הפורש מהעמותה או מוצא ממנה, וכל מי שחדל להיות חבר בעמותה, מכל סיבה שהיא, לא יהיה זכאי לדרוש או לקבל בחזרה מהעמותה כספים ששילם לה כדמי חבר, כתרומה ו/או בגדר כל תשלום אחר ששילם לעמותה ו/או עבורה.

  4. בשום מקרה לא יפחת מספר חברי העמותה מ-2 (שניים).

    פרק חמישי: זכויות וחובות החברים בעמותה:

    זכויות החברים
    .28 חבר העמותה זכאי להשתתף ולהצביע בכל אסיפה כללית, ויהיה לו קול 1 (אחד) מכל הצבעה, על פי נהלי ההצבעה הקבועים בתקנון זה.
    .29 בכפוף להוראות תקנון זה, חבר העמותה זכאי לבחור להיבחר לכל תפקיד ו/או מוסד בעמותה, לרבות ועד העמותה או ועדת הביקורת. מבוהר כי חבר עמותה לא יכהן בעת ובעונה אחת כחבר ועד העמותה וכחבר ועדת הביקורת בעמותה.

    חובת החברים
    .30 על חבר העמותה למלא אחר הוראות תקנון העמותה.
    .31 על חבר העמותה לפעול כמיטב יכולתו להגשמת מטרות העמותה ולשמור על שמה הטוב של העמותה.
    .32 על חבר העמותה לנהוג בדרך מכובדת, ולשמור על יחסי אחווה בינו לבין שאר חברי העמותה האחרים.

    פרק שישי: מוסדות העמותה
    .33 מוסדות העמותה הינם כדלקמן:
    .33.1 האסיפה הכללית של העמותה, שבה חברים כל חברי העמותה (לעיל ולהלן: “האסיפה הכללית;”)
    .33.2 הוועד המנהל של העמותה (לעיל ולהלן: “ועד העמותה;”)
    .33.3 המנהל הכללי של העמותה, ככל שימונה לעומתה מנהל כללי (להלן: “מנכ”ל העמותה;”)
    .33.4 ועדת הביקורת של העמותה, אשר תורכב מחברי העמותה שאינם חברי ועד העמותה המכהנים באותה עת (לעיל ולהלן: “ועדת הביקורת,”) או (ככל שהאסיפה הכללית תחליט על כך) רואה חשבון או גוף אחר שאושר על ידי רשם העמותות, שימונה במקום ועדת הביקורת, בהתאם להוראות החוק (להלן: “הגוף המבקר;”)
    .33.5 רואה החשבון שיערוך את הדוחות הכספיים של העמותה, אם וככל שהעמותה תחליט או תהא מחויבת על פי דין, למנות רואה חשבון כאמור (להלן: “רואה החשבון;”)

    .34 כהונת נושא משרה בעמותה או מילוי תפקיד במוסד ממוסדות העמותה למעט רואה החשבון (ככל שימונה לעמותה רואה חשבון כאמור,) למעט הגוף המבקר (ככל שימונה לעומתה גוף מבקר כאמור,) ולמעט המנכ”ל (ככל שיוחלט למנות מנכ”ל לעמותה,) לא תזכה את נושא המשרה או ממלא התפקיד בתשלום בין בשכר ובין בכל דרך אחרת, תמורת כהונתו בתפקיד.
    למרות האמור בסעיף 34 לעיל, חברי ועד העמותה וחברי ועדת הביקורת, יהיו זכאים לקבל מן העמותה החזר הוצאות שהוציאו במסגרת ו/או לצורך כהונתם בתפקיד, כגון הוצאות נסיעה וכיו”ב, והכל בהתאם לכללים להוראות שיקבעו על ידי האסיפה הכללית בנושא, ובכפוף לתקנות העמותות (גמול ליושב ראש ועד, לחבר ועד לחבר ועדת ביקרות בעמותה,) תשס”ט 2009.

    פרק שביעי: האסיפה הכללית
    .35 האסיפה הכללית תהיה מורכבת מכל חברי העמותה.
    .36 האסיפה הכללית תבחר את חברי ועד העמותה ואת יושב ראש ועד העמותה בהתאם ובכפוף להוראות תקנון זה. כמו כן, האסיפה הכללית תבחר את חברי ועדת הביקורת או (לפי העניין) תמנה את הגוף המבקר ותקבע את שכרם (בהתאם ובכפוף סעיף ‘א34 לחוק העמותות.) בנוסף, האסיפה הכללית תמנה את רואה החשבון ותקבע את שכרו (ככל שימונה לעומתה רואה חשבון כאמור.)
    .37 החלטות האסיפה הכללית תחייבנה את כל חברי העמותה, מוסדותיה, נושאי משרה וממלאי תפקידים בה ועובדיה והכל בכפוף ובהתאם להוראות תקנון זה ולמטרות העמותה.
    .38 בכל אסיפה כללית ינוהל פרוטוקול; הפרוטוקול ייחתם על ידי יושב ראש האסיפה, ומשנחתם על ידו יהיה הדבר ראיה לכאורה לתכנו ולכשרות כינוס האסיפה, ניהולה וקבלת החלטותיה.
    .39 באחריות האסיפה הכללית ויתר נושאי המשרה בעמותה לעדכן את רשם העמותות בהתאם לדרוש על פי חוק העמותות, תש”ם 1980- ו/או תקנות העמותות (טפסים,) תשס”ט 2009- ו/או על פי דרישתו של הרשם וכל תיקון שלו ו/או עדכון שלו וכל התקנות אשר הותקנו ו/או יותקנו מכוחו (להלן ביחד: “חוק העמותות.”)

    זימון אסיפה
    .40 האסיפה הכללית תכונס על ידי יושב ראש העמותה, אשר יקבע את יומה, שעתה ומיקומה של האסיפה הכללית.
    .41 האסיפה הכללית תתכנס לאסיפה כללית רגילה לפחות אחת לשנה, במקום ובמועד שייקבעו על ידי יושב ראש העמותה.
    .42 אסיפות כלליות רגילות כאמור תיקראנה בתקנון זה (להלן: “אסיפות כלליות,”) והאספות השנתיות המיוחדות תקראנה בתקנון זה (להלן: “אסיפות מיוחדות.”)
    .43 יושב ראש העמותה ויושב ראש ועד העמותה רשאים לכנס, בכל עת, אסיפה מיוחדת, וחייבים לכנס אסיפה מיוחדת, לפי דרישה בכתב של ועדת הביקורת או (לפי העניין) של הגוף המבקר או של לפחות 1/10 (עשירית) מכלל חברי העמותה. כל דרישה כאמור לכינוס אסיפה מיוחדת תפרט את הנושאים אשר לשמם נדרש כינוס האסיפה המיוחדת, תימסר למען הרשום של העמותה ותהא חתומה על ידי הרוש/ים.
    במקרה שבו יושב ראש העמותה או (לפי העניין) ועד העמותה נדרשו לכנס אסיפה מיוחדת כאמור, היא תכונס תוך 21 ימים מיום שהוגשה להם הדרישה כאמור. לא כונסה אסיפה מיוחדת שנדרשה כאמור, תוך התקופה האמור של 21 ימים, רשאי/ים הדורש/ים לכנס את האסיפה בעצמו/ם, ובלבד שהאסיפה שכונסה כאמור תתקיים בתוך 3 חודשים מיום שהוגשה דרישה כאמור למען הרשום של העמותה, והאסיפה תכונס, ככל האפשר, באותו האופן שבו מכונסות אסיפות כלליות על ידי יושב ראש העמותה.
    .44 כל חברי העמותה יוזמנו לאסיפות הכלליות. ההזמנה תיעשה בכתב ותישלח בין בדואר רגיל ובין בדוא”ל, לכל חברי העמותה, לפחות 10 ימי עבודה לפני מועד כינוס האסיפה הכללית. בהזמנה לאסיפה הכללית יצוינו המועד והמקום שבו תתקיים האסיפה, וכן סדר היום של האסיפה הכללית.

    מניין חוקי
    .45 האסיפה הכללית לא תיפתח אלא אם נכחו באסיפה לפחות 50% ממספר חברי העמותה, וביניהם לפחות חבר אחד מקרב חברי ועד העמותה (להלן: “מנין חוקי;”) בכפוף לכך שהיה מנין חוקי במעמד פתיחת האסיפה, רשאית האסיפה להמשיך בדיוניה ולקבל החלטות אף אם פחת מספר הנוכחים מהמנין החוקי במהלך אותה אסיפה.
    מובהר כי ניתן, על פי הצורך, לקיים ישיבה של אסיפה כללית גם באמצעות שיחת וידיאו (Video Conference) בה רואים ושומעים את החבר המשתתף באסיפה. אין לקיים הצבעה או ישיבה בשיחת ועידה קולית בלבד.
    .46 לא התכנסו מנין חוקי כאמור בסעיף 45 לתקנון זה תוך שעה מהזמן הנקוב בהזמנה, יראו את האסיפה כנדחית, ללא צורך בהזמנה נוספת, בשבעה ימים לאותה שעה ולאותו מקום, אלא אם ימסור יושב ראש העמותה הודעה אחרת, ובאסיפה נדחית זו יהיו הנוכחים רשאים לדון ולקבל החלטות גם במידה ובאסיפה הנדחית אין מנין חוקי.

    יו”ר ומזכיר לאסיפה
    .47 יושב ראש ועד העמותה יכהן כיושב ראש האסיפות הכלליות, וינהל את ישיבות האסיפה הכללית.
    .48 במקרה שבו יושב ראש ועד העמותה נעדר מאסיפה כלשהי, תבחר האסיפה הכללית מבין חברי ועד העמותה הנוכחים באסיפה, יושב ראש לאותה אסיפה.
    .49 מזכיר העמותה ישמש כמזכיר האסיפה הכללית.
    .50 במקרה שבו מזכיר העמותה נעדר מאסיפה כלשהי, תבחר האסיפה כללית, מבין חברי העמותה הנוכחים באסיפה, מזכיר לאותה אסיפה.
    .51 מזכיר האסיפה הכללית ינהל את פרוטוקול האסיפה.

    דיון והצבעה באסיפה
    .52 בהצבעה באסיפה הכללית יהיה לכל חבר קול 1. ההצבעה באסיפה תהיה אישית או באמצעות מיופה כח, (בכתב,) ובלבד שהופקד במען הרשום של העמותה לפחות 48 שעות טרם תחילת האסיפה, ובו הסמכה מפורשת להשתתפות להצבעה באסיפה כללית מסוימת, הכוללת הנחיות באשר לעמדה בנוגע לנושאים העומדים על סדר היום, שמות מייפה הכח ומיופה הכח, ת.ז. וחתימתם של שני הצדדים.
    .53 אלא אם נקבע אחרת בחוק העמותות, או בתקנון זה, החלטות האסיפה הכללית תתקבלנה ברוב קולות רגיל (למעלה מ-50% של חברי העמותה הנוכחים באסיפה (בין באופן אישי ובין באמצעות מיופה כח כאמור בסעיף 52 לעיל) וכן כל הנושאים שנדונו באותה אסיפה.
    .54 אסיפה כללית יכולה להתקיים באמצעות שימוש בכל אמצעי תקשורת, כך שכל חברי העמותה המשתתפים יוכלו לשמוע ולראות זה את זה בו זמנית (להלן: “ישיבה אלקטרונית.”) הוראות תקנון זה לעניין זימון ישיבות האסיפה הכללית, תחולנה בשינויים המתחייבים גם על זימון ישיבה אלקטרונית. מובהר כי ניתן, על פי הצורך, לקיים ישיבה של אסיפה כללית גם באמצעות שיחת וידיאו (Video Conference) בה רואים ושומעים את החבר המשתתף באסיפה. אין לקיים הצבעה או ישיבה בשיחת ועידה קולית בלבד.
    .55 החלטה בכתב חתומה על ידי כל חברי העמותה הרשאים להשתתף ולהצביע באסיפה הכללית, תהיה בת תוקף לכל מטרה שהיא בהחלטה שנתקבלה כדין באסיפה כללית של העמותה, שזומנה והתכנסה כדין למטרת קבלת החלטה כזו. החלטה כזו יכולה להיכלל במספר מסמכים בנוסח זהה אשר כל אחד מהם חתום על ידי חבר עמותה אחד או על ידי מספר חברי עמותה, והכל למעט החלטות לעניין שינוי תקנון העמותה, שמה או מטרותיה ו/או אישור הדוחות הכספיים של העמותה, ו/או פירוק מרצון של העמותה ומינוי מפרק/ים לעמותה. למען הסר ספק, שינוי תקנון העמותה, שמה או מטרותיה תקבל תוקף רק לאחר קבלת אישור מרשם העמותות על כך. הוראות סעיף זה כפופות להוראות סעיף (22ב) לחוק העמותות.

    פרק שמיני – יושב ראש העמותה
    .56 תפקידיו של יו”ר העמותה הינו לייצג את העמותה כלפי חוץ וכן להמליץ לוועדות העמותה ביחס לעקרונות ולהנהיג את מדיניות העמותה בהתאם ובכפוף לחוק העמותות ולהוראות תקנון זה.
    .57 כהונתו של יו”ר העמותה תבוא לסיומה בהתפטרותו מתפקידו בהודעה בכתב לוועד העמותה ו/או במקרה שבו נבצר מיו”ר העמותה דרך קבע (לתקופה העולה על חצי שנה רצופה) לכהן כיושב ראש העמותה.
    .58 נתפנה מקומו של יו”ר העמותה, כל חברי העמותה יוזמנו לאסיפה הכללית שבמהלכה יבחר יושב ראש חדש. ליו”ר העמותה החדש ייבחר החבר שקיבל את מירב הקולות מבין כל חברי העמותה.

פרק תשיעי – ועד העמותה:
.59 ועד העמותה ינהל את ענייני העמותה, רכושה ועיסוקיה ובידיו תהיינה כל סמכויות העמותה המוקנות, ואשר תוקנינה בעתיד, לעמותה, בתקנון זה, ו/או על פי דין, ואשר לא נתייחדו בחוק העמותות או בתקנון זה לאסיפה הכללית או למוסד אחר ממוסדות העמותה.

.60 בלי לגרוע מכלליות האמור בסעיף 59 לעיל, ועד העמותה יקבע את תכוניות העבודה של העמותה, עקרונות למימון הפעילות, וסדרי עדיפויות בין אפשריות הפעולה השונות; ועד העמותה יקבע דרכי פעולה ספציפיות לביצוע מטרות העמותה; ועד העמותה ימנה ויפטר את מנכ”ל העמותה (ככל שיוחלט למנות מנכ”ל לעמותה;) ועד העמותה ידון בבקשות לקבלת חברים לעמותה, ויקבע את שיעור דמי החבר אשר ייגבה מכל חבר וחבר בעמותה (אם בכלל;) ועד העמותה יקבע את מסגרת התקציב השנתי של העמותה ויעקוב אחר מצבה הכספי של העמותה, ויקבע את מסגרת האשראי שהעמותה רשאית ליטול; ועד העמותה יערוך את הדוחות הכספיים ואת הדוחות המילוליים של העמותה, ידווח לאסיפה הכללית על מצב ענייני העמותה וכן ידון, יחליט ויפעל בכל ענייני העמותה והכל כפי שימצאו לנכון.

.61 על חברי ועד העמותה לפעול לטובת העמותה במסגרת מטרותיה ובהתאם לתקנון זה ולהחלטות האסיפה הכללית.

.62 ועד העמותה ימנה לא פחות מ-2 חברים ולא יותר מ-9 חברים, ועד העמותה יבחר אחד מחבריו למזכיר העמותה וחבר נוסף לגזבר העמותה.

.63 מזכיר העמותה יהא אחראי על ניהול פנקס החברים, וגזבר העמותה יהא אחראי לניהול כספי העמותה ולגביית דמי החבר.

.64 יושב ראש ועד העמותה ייבחר על ידי חברי האסיפה הכללית מתוך חברי ועד העמותה אשר יציגו את מועמדותם לכך אחת ל-4 שנים.

מינוי והפסקת כהונה של חברי ועד העמותה
.65 בלי לגרוע מסמכויותיה של האסיפה הכללית בהתאם להוראות לתקנון זה, חברי ועד העמותה ייבחרו על ידי האסיפה הכללית, מקרב חברי העמותה, אחת ל-4 שנים.
.66 בכפוף להוראות סעיפים לתקנון זה, חברי ועד העמותה יכהנו בתפקידם החל מהיבחרם באסיפה הכללית או ממועד מאוחר יותר שייקבע בהחלטה על בחירתם, ולמשך תקופה של 4 שנים מיום תחילת כהונתם כאמור.
.67 חבר ועד העמותה היוצא רשאי להיבחר מחדש לוועד העמותה.
.68 עד לבחירת ועד העמותה הראשון, יכהנו מייסדי העמותה כחברי ועד העמותה (עד לאסיפה הכללית הראשונה שבא יבחרו חברי ועד העמותה.)
.69 במקרים הבאים לא יכהן אדם כחבר ועד העמותה:
.69.1 מי שאינו חבר העמותה;
.69.2 מי שנותן לעמותה שירותים בשכר;
.69.3 פסול דין ו/או פושט רגל. תאגיד, אולם יכול לכהן כחבר ועד העמותה נציג של תאגיד החבר בעמותה, גם אם הנציג עצמו אינו חבר בעמותה.
.69.4 מי שהורשע בפסק דין סופי בעבירה לפי סעיפים 290 עד 297, יד 290 ו-438 לחוק העונשין, תשל”ז – 1977 או בעבירה אחרת שלדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עמה קלון גם במידה ותקופת הקלון עברה אותו אדם מנוע באופן מוחלט ולתמיד להיות חבר בוועד העמותה ו/או בכלל כחבר בעמותה.

.70 לא יכהן חבר עמותה בעת ובעונה אחת כחבר ועד העמותה וכחבר ועדת הביקורת או הגוף המבקר.
.71 חבר ועד העמותה רשאי להתפטר בכל עת מכהונתו, בהודעה בכתב שתימסר לוועד העמותה לפחות 21 ימים מראש ובכתב. נמסרה הודעה בכתב לוועד העמותה כאמור תפקע כהונתו של החבר בוועד העמותה בתום 21 הימים האמורים.
.72 כהונתו של חבר ועד העמותה תבוא לסיומה בכל אחד מהמקרים הבאים:
.72.1 עם פטירתו של החבר;
.72.2 עם הפסקת חברותו של החבר בעמותה, מכל סיבה שהיא;
.72.3 בהתפטרותו של החבר מוועד העמותה (כמופרט בסעיף 73 לעיל;)
.72.4 בהכרזתו של החבר כפושט רגל ו/או פסול דין;
.72.5 בהרשעתו של החבר בעבירה כאמור בסעיף 69.5 לתקנון זה;
.72.6 בהפסקת כהונתו על ידי האסיפה הכללית.

.73 נתפנה מקומו של חבר ועד בוועד העמותה, רשאי/ם חבר/י ועד העמותה הנותר/ים למנות חבר אחד של העמותה למלא את מקומו של החבר החסר, וזאת עד שהחבר החסר ישוב למלא תפקידיו.

ישיבות ועד העמותה
.74 בכפוף להוראות החוק ולהוראות תקנון זה, ועד העמותה רשאי להסדיר בעצמו את מועדי ישיבותיו, ההזמנות להן, המניין הדרוש להן ודרך ניהולן. ישיבות ועד העמותה תכונסנה על ידי יושב ראש ועד העמותה, וכן לדרישת לפחות חבר אחד מועד העמותה, וזאת בהודעה בכתב שתימסר לכל חברי ועד העמותה, ותישלח אליהם בין בדואר רגיל ובין בדואר אלקטרוני, לפחות 3 ימים עסקים לפני מועד כינוס השיבה. בהזמנה לישיבת ועד העמותה יצוין המועד הזמן והמקום שבו תתקיים הישיבה, וכן סדר היום של הישיבה. למניעת ספק, העובדה שאחד או יותר מקרב חברי ועד העמותה לא קיבל בפועל הודעה על כינוס הישיבה, לא תבטל כשלעצמה את תקפותה ו/או תוקף ההחלטות שנתקבלו בישיבה בכפוף לכך שנעשו מאמצים סבירים לוודא שההודעה הגיעה ליעדה.
.75 ישיבת ועד העמותה לא תיפתח אלא אם נוכחו בישיבה רוב חברי ועד העמותה באותה עת; היה מנין זה נוכח בפתיחת הישיבה.
.76 לא נתכנס המניין האמור בסעיף 75 לעיל, תוך שעה מהמועד שנקבע לתחילת הישיבה, יראו את הישיבה כנדחית, ללא צורך בהזמנה נוספת, ב-7 ימים רצופים, לאותה שעה ולאותו מקום ובישיבה נדחית זו יהיו הנוכחים רשאים לדון ולהחליט ללא הצורך במניין חוקי.
.77 יושב ראש ועד העמותה יכהן כיושב ראש ישיבות ועד העמותה, וינהל את ישיבות הועד. במקרה שבו יושב ראש ועד העמותה נעדר מישיבה כלשהי, יבחר ועד העמותה, מבין חבריה הנוכחים בישיבה, יושב ראש זמני לאותה ישיבה אלא אם כן, יושב ראש ועד העמותה החליט על יושב ראש חלופי מראש.
.78 בהצבעה בוועד העמותה יהיה לכל חבר ועד קול אחד.
.79 אלא אם נקבע אחרת בחוק העמותות או בתקנון זה, החלטות ועד העמותה תתקבלנה ברוב קולות רגיל כלומר ברוב למעלה מ-50% מחברי הועד הנוכחים בישיבה ורשאים להצביע בה.
.80 היו הקולות שקולים, לא יהא ליושב ראש הישיבה קול נוסף או מכריע, וכל חבר בוועד העמותה יהא רשאי לבקש כי העניין יועבר להכרעת האסיפה הכללית.

.81 בכל ישיבה של ועד העמותה ינוהל פרוטוקול על ידי אחד מחברי הועד הנוכחים אשר יבחר לתפקיד זה בידי ראש ועד העמותה באותה ישיבה, ובפרוטוקול זה יירשמו שמות הנוכחים בישיבה וכן כל הנושאים וההחלטות שנדונו או התקבלו באותה ישיבה. הפרוטוקול ייחתם על ידי יושב ראש הועד (או יושב ראש החלופי בהתאמה), ומשנחתם על ידו יהיה ראיה לכאורה לתוכנו, לכשרות כינוס הישיבה, ניהולה וקבלת החלטותיה.

.82 ישיבת ועד העמותה יכולה להיות גם ישיבה אלקטרונית. הוראות תקנון זה לעניין זימון ישיבות ועד העמותה תחולנה, בשינויים המתחייבים, גם על זימון ישיבה אלקטרונית.

.83 החלטת כל חברי ועד העמותה פה אחד יכול שתתקבל גם שלא בישיבת ועד העמותה.

.84 החלטה בכתב חתומה על ידי כל חברי הועד תהיה בת תוקף לכל מטרה שהיא כהחלטה שנתקבלה כדין בשיבת ועד העמותה, שזומנה והתכנסה כדין למטרת קבלת החלטה כזו. החלטה כזו יכולה להיכלל במספר מסמכים בנוסח זהה אשר כל אחד מהם נחתום על ידי חבר ועד אחד או על ידי מספר חברי ועד.

ועדות משנה 

.85 ועד העמותה רשאי למנות ועדות משנה לביצוע תפקידים מוגדרים, ולקבוע את סמכויותיהן, תקופת כהונתן, וכל דבר אחר שיראו לנכון לקבוע לגביהן. כל ועדת משנה שמונתה על ידי ועד העמותה רשאית לקבוע לעצמה יושב ראש בכפוף לאישורו של יושב ראש ועד העמותה. ועדת המשנה תפעל בהתאם לחוק העמותות, לתקנון זה, למטרות העמותה ובהתאם להגדרת תפקידה כפי שוועד העמותה הגדירה כאשר היא הוקמה. מובהר כי ניתן למנות ועדות שמורכבות גם ממי שאינם חברי ועד, אולם ועדות אלו יוכלו להוות גורם ממליץ או מייעץ, וההחלטה תתקבל על ידי הוועד.

.86 הוראות תקנון זה לעניין ישיבות ועד העמותה, המניין הדרוש אופן ניהולן וההצבעה בהן תחולנה בשינויים המחויבים גם על ועדות המשנה.

מורשי חתימה בשם העמותה

.87 ועד העמותה יהיה מוסמך למנות מדי פעם בפעם איש או אנשים מבין חברי העמותה ו/או עובדיה, שחתימתו או חתימתם, בצירוף חותמת העמותה או שמה המודפס של העמותה, יחייבו את העמותה. לעניין פעולות בעל משמעות כספית בעמותה, לרבות מתן המחאות, חתימה על חוזים, ביצוע הזמנות, נטילת הלוואות, השקעת כספים, וכו’ – תיעשה חתימתם של שני מורשי חתימה, בצירוף חותמת העמותה ובאישור ספציפי של ועד העמותה אשר תחייב את העמותה.

פרק עשירי – ביקורת

ועדת הביקורת

.88 האסיפה הכללית תמנה, באסיפה שנתית את ועדת הביקורת אשר תורכב מחברי העמותה שאינם חברי ועד העמותה ו/או מוסד אחר ממוסדות העמותה, המכהנים באותה עת.

.89 חברי ועדת הביקורת יכהנו בתפקידם, החל ממינוים באסיפה השנתית או ממועד מאוחר יותר, שייקבע בהחלטה על בחירתם, ועד למינוי חברי ועדת ביקורת אחרת תחתיהם על ידי האסיפה הכללית, ובלבד שחברותם בעמותה לא פקעה.

.90 חבר ועדת הביקורת היוצא רשאי להיבחר מחדש לוועדת הביקורת.

.91 ועדת הביקורת תמנה לכל הפחות 2 חברים ולא יותר מ-5 חברים באותה עת.

.92 לא יכהן כחבר ועדת הביקורת:

  • .92.1 מי שאינו חבר העמותה;
  • .92.2 מי שנותן לעמותה שירותים בשכר;
  • .92.3 קטין שטרם מלאו לו 18 שנה ו/או פסול דין ו/או פושט רגל;
  • .92.4 תאגיד, אולם יכול לכהן כחבר ועד העמותה נציג של תאגיד החבר בעמותה, גם אם הנציג עצמו אינו חבר בעמותה;
  • .92.5 מי שהורשע בפסק דין סופי בעבירה לפי סעיפים 290 עד 438 לחוק העונשין, תשל”ז–1977, או בעבירה אחרת שלדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עמה קלון גם במידה ותקופת הקלון עברה;
  • .92.6 מי שנותן שירותים לעמותה בשכר שלא כחבר הועד או כחבר ועדת הביקורת, לפי העניין;
  • .92.7 לא יכהן כגוף מבקר מי שנותן שירותים לעמותה בשכר שלא כגוף מבקר.

.93 סמכויותיה ותפקידיה של ועדת הביקורת הינם לבדוק את תקינות פעולות העמותה ונושאי המשרה בה, ובכלל זה:

  • .93.1 לבדוק את תקינות פעולות העמותה ומוסדותיה, לרבות התאמת פעולות העמותה למטרותיה;
  • .93.2 לבדוק את הניהול התקין של העמותה, לרבות השגת יעדי העמותה ביעילות, בחיסכון, באפקטיביות ותוך שמירה על טוהר המידות;
  • .93.3 לעקוב אחר ביצוע החלטות האסיפה הכללית והוועדות השונות של העמותה;
  • .93.4 להציע לוועדות השונות של העמותה דרכים לתיקון ליקויים בניהול העמותה;
  • .93.5 לבדוק את ענייניה הכספיים של העמותה, את פנקסי החשבונות שלה ואת תשלומי השכר בה, לרבות ייעוד כספי העמותה לקידום מטרותיה;
  • .93.6 לעמוד על ליקויים בניהול העמותה, בין השאר תוך התייעצות עם המבקר הפנימי של העמותה או עם רואה החשבון שלה, ככל שמונו, ולהציע לוועד דרכים לתיקונם;
  • .93.7 לבחון את הדוחות הכספיים ואת הדוחות המילויים של העמותה לפני הגשתם לאסיפה הכללית;
  • .93.8 לבדוק כל נושא אחר הקשור לפעילותה של העמותה ו/או כל נושא אחר אשר ועדת הביקורת תתבקש לבדוק על ידי ועד העמותה.

.94 ועדת הביקורת תהיה רשאית, בכל עת, לדרוש מכל אדם הנושא משרה בעמותה, כל מסמך הנוגע לפעולותיו בעמותה, לרבות פנקסי חשבונות העמותה, תרשומות, חשבונות, מסמכים, קבלות, קבלות-נגד, מכתבים, דו”חות כספיים ודיווחים נוספים כפי שיידרש.

95 הוראות תקנון זה לעניין כהונת חברי ועד העמותה, ישיבות ועד העמותה, המניין הדרוש להן,
אופן ניהולן והצבעה בהן, תחולנה בשינויים המחויבים גם על ועדת הביקורת.

הגוף המבקר

.96 האסיפה הכללית רשאית להחליט, חלף מינוי ועדת הביקורת על מינוי הגוף המבקר, שיהא אמון על בדיקת תקינות פעולות העמותה ונושאי המשרה בה, כאמור לעיל. למניעת ספק מובהר, כי לא יכהן כגוף מבקר מי שנותן שירותים לעמותה בשכר שלא כגוף מבקר (ובכלל זה לא יכהן כגוף מבקר רואה החשבון שיערוך את הדוחות הכספיים של העמותה ככל שימונה לעמותה רואה חשבון כאמור בתקנון זה).

.97 במקרה שבו יוחלט על ידי האסיפה הכללית על מינוי הגוף המבקר כאמור לעיל, אזי כל הוראות תקנון זה המתייחסות לוועדת הביקורת תחולנה בשינויים המחויבים, על הגוף המבקר.

רואה החשבון

.98 מבלי לגרוע מחובתה של העמותה למנות את ועדת הביקורת או (לפי העניין) את הגוף המבקר, האסיפה הכללית תמנה רואה חשבון, אשר יערוך ויבקר את הדוחות הכספיים של העמותה, ויחווה דעתו עליהם והכל ככל שהעמותה תחליט או תהא מחויבת על פי דין, למנות רואה חשבון כאמור.

.99 רואה החשבון יכהן בתפקידו, החל ממינויו באסיפה השנתית או ממועד מאוחר יותר, שייקבע בהחלטה על בחירתו, ועד לאסיפה השנתית שלאחריה, ובלבד שמינויו לא פקעה.

.100 מי שסיים את תפקידו כרואה חשבון העמותה, רשאי להיבחר מחדש על ידי האסיפה הכללית לתפקיד רואה החשבון.

.101 רק אדם אשר רשאי לעסוק בראיית חשבון בהתאם לחוקי מדינת ישראל יהיה רשאי להתמנות לרואה חשבון העמותה.

ניהול חשבונות, הגשת מסמכים ועיון

.102 עמותה חייבת לנהל פנקסי חשבונות שישקפו בשלמות ובנאמנות את עסקאותיה ומצבה הכספי ואשר יכללו לפחות את הפרטים המופיעים בתוספת השנייה, לפי העניין.

.103 הוועד יכין אחת לשנה מאזן ודין וחשבון של הכנסות העמותה והוצאותיה (להלן – דו”ח כספי) בכל שנת מס, אשר יכלול פירוט מלא לפי הרשימה המופיעה בתוספת השנייה; הדו”ח הכספי יוגש לוועדת הביקורת או לגוף המבקר לא פחות משבועיים לפני יום האסיפה הכללית או במועד מוקדם יותר שנקבע לכך בתקנון ויובא בפני האסיפה הכללית, לאישורה.

.104 הוועד יצרף לדו”ח הכספי הודעה ובה פירוט מלא ומדויק של כל התשלומים ששילמה העמותה או שהתחייבה לשלם, בשנה שלגביה מוגש הדו”ח הכספי, לכל אחד מחמשת מקבלי השכר הגבוה ביותר בעמותה לרבות פרטים בעניין תנאי פרישה; והכל, בין שהתשלומים או ההתחייבויות לתשלומים כאמור ניתנו למקבלי השכר כאמור ובין שניתנו לאחר עבורם או בשל העסקתם. הדו”ח הכספי ייערך על פי כללי חשבונאות ודיווח מקובלים המתאימים למצבה ולנסיבותיה של העמותה, ויתן ביטוי נאות לנתונים הכלולים בפנקסי החשבונות המנוהלים כאמור בסעיף 35(א) לחוק העמותות.

.105 הדו”ח הכספי המקורי או העתקו המאושר כדין יוגש לרשם לא יאוחר מיום 30 ביוני בשנה שלאחר תום תקופת הדו”ח, חתום בידי שניים מחברי הוועד, ורשאי הרשם להאריך את המועד להגשתם.

.106 לצורך ביצוע תפקידם, רשאים כל חברי ועד העמותה, חברי ועדת הביקורת או (לפי העניין) חברי הגוף המבקר, וכן רואה החשבון לעיין בכל עת בפנקסי החשבונות של העמותה ובמסמכים המתייחסים לרשום בהם, ולקבל מכל חבר ועד העמותה או מכל עובד של העמותה כל מסמך שברשותם או בשליטתם וכל מידע הדרוש לו לפי שיקול דעתו לצורך מילוי תפקידו.

.107 פנקס החברים ופנקס חברי ועדות העמותה, הפרוטוקולים של האספות לסוגיהן והדו”חות הכספיים שהובאו לפני האסיפה הכללית יהיו פתוחים בכל עת סבירה לעיונם של כל חברי העמותה.

פרק אחד עשרה – מנכ”ל העמותה

.108 סמכויות הניהול השוטף והביצוע שתוקנינה למנכ”ל העמותה, כוחותיו, אחריותו, תנאי ומתכונת ההעסקה של מנכ”ל העמותה, וכן מועד סיום תפקידו, ייקבעו על ידי ועד העמותה.

פרק שנים עשר: שיפוי וביטוח

  1. בכפוף להוראות חוק העמותות, העמותה רשאית להתחייב מראש לשפות נושא משרה בעמותה (לרבות חברי ועד העמותה, מנכ”ל העמותה, חברי ועדת הביקורת או לפי העניין הגוף המבקר), בשל חבות או הוצאה כמפורט להלן בתקנון זה, שהוטלה עליו, או שהוציא, עקב פעולה שעשה (שאינה פעולה במזיד ו/או בזדון) בתוקף היותו נושא משרה בעמותה, כמפורט להלן:

109.1 חובה כספית שהוטלה עליו לטובת אדם אחר על פי פסק דין, לרבות פסק דין שניתן בפשרה או פסק בורר שאושר בידי בית משפט, ובלבד שההתחייבות לשיפוי תוגבל לאירועים, שעל דעת ועד העמותה פעל אותו נושא משרה בתם לב ובהתאם ובכפוף להוראות החוק ותקנון זה וכי הם סבורים בנסיבות העניין, יש לשפות את אותו נושא משרה. ובהחלטת ועד העמותה לשיפוי יצוינו האירועים שלדעת ועד העמותה לאור פעילות העמותה בעת מתן ההתחייבות וכן את הסכום ואת אמות המידה אשר ועד העמותה קבע, כי הינם סבירים בנסיבות העניין.

109.2 הוצאות התדיינות סבירות, לרבות שכר טרחת עו”ד, שהוציא נושא משרה עקב חקירה ו/או בדיקה ו/או הליך שהתנהל נגדו בידי רשות המוסמכת לנהל חקירה או הליך נגדו, ואשר הסתיים ללא הגשת כתב אישום נגדו ובלי שהוטלה עליו חבות כספית כחלופה להליך פלילי, או שהסתיים ללא הגשת כתב אישום נגדו אך בהטלת חובה כספית כחלופה להליך פלילי בעבירה שאינה דרושת הוכחת מחשבה פלילית. “סיום הליך ללא הגשת כתב אישום בעניין שנפתחה בו חקירה פלילית” משמעו סגירת התיק לפי סעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי נוסח משולב תשמ”ב 1982 (להלן: “חסד”פ”) או עיכוב הליכים בידי היועץ המשפטי לממשלה לפי סעיף 231 לחסד”פ; וכן “חבות כספית כחלופה להליך פלילי” משמעה – חבות כספית שהוטלה על פי חוק כחלופה להליך פלילי לרבות קנס מנהלי לפי חוק העבירות המנהליות תשמ”ו, 1985, קנס על עבירה שנקבעה כעבירת קנס לפי הוראות החסד”פ, עיצום כספי או כופר.

109.3 הוצאות התדיינות סבירות, לרבות שכר טרחת עו”ד שהוציא נושא המשרה או שחויב בהן בידי בית משפט, להליך שהוגש נגדו בידי העמותה או בשמה או בידי אדם אחר, או באישום פלילי שממנו זוכה, או באישום פלילי בו הורשע בעבירה שאינה דורשת הוכחת מחשבה פלילית (כהגדרת מונח זה בסעיף 20 לחוק העונשין, תשל”ז 1977).

109.4 לשפות נושא משרה בעמותה בדיעבד בשל חבות כספית שהוטלה עליו לטובת אדם אחר על פי פסק דין, לרבות פסק דין שניתן בפשרה או פסק בורר שאושר בידי בית המשפט, או בשל הוצאות, כמפורט בסעיפי 109 על תתי סעיפיו, שהוטלו עליו או שהוציא, עקב פעולה שעשה בתוקף היותו נושא משרה בעמותה.

109.5 ובלבד שבשום מקרה לא תהיה העמותה רשאית להתחייב מראש לשפות נושא משרה בה, בשל נזק עקב הפרת חובת הזהירות כלפי העמותה, ובשום מקרה לא תהיה העמותה רשאית לשפות נושא משרה בה בדיעבד, כאמור לעיל, בשל נזק עקב הפרת חובת הזהירות כלפי העמותה, שנעשתה בכוונה או בפזיזות, למעט אם נעשתה ברשלנות בלבד.

109.6 להתקשר בחוזה לביטוח אחריותו של נושא משרה בעמותה בשל חבות שתוטל עליו עקב פעולה שעשה בתוקף היותו נושא משרה בעמותה בכל אחד מאלה:
א. הפרת חובת זהירות כפי העמותה או כלפי אדם אחר, ובלבד שההפרה לא נעשתה בכוונה או בפזיזות, למעט אם נעשתה ברשלנות בלבד.
ב. הפרת חובת אמונים כלפי העמותה, ובלבד שנושא המשרה פעל בתום לב והיה לו יסוד סביר להניח שהפעולה לא תפגע בטובת העמותה.
ג. חבות כספית שתוטל עליו לטובת אדם אחר, ובלבד שבשום מקרה לא תהיה העמותה רשאית להתקשר בחוזה לביטוח אחריותו של נושא משרה בעמותה, או לשפות נושא משרה בעמותה, בשל הפרת חובת אמונים, למעט בשל הפרת חובת אמונים כאמור בתקנון זה לעיל, או בשל פעולה מתוך כוונה להפיק רווח אישי שלא כדין, או בשל קנס או כופר שהוטל עליו.

פרק שלושה עשר: פירוק העמותה

  1. עמותה רשאית, באסיפה כללית, להחליט על פירוק מרצון ועל מינוי מפרק או מפרקים; ההחלטה טעונה רוב של שני שלישים מן המצביעים באסיפה, שעליה ניתנה לכל חברי העמותה הודעה 21 ימים מראש תוך ציון שיוצע באסיפה להחליט על פירוק.

  2. תחילת הפירוק תהיה כעבור שבועיים מקבלת ההחלטה, זולת אם נקבע בה תאריך מאוחר יותר לענין זה.

  3. אסיפה כללית כאמור בסעיף 110 לעיל לא תכונס אלא לאחר שהוגש לרשם תצהיר של רוב חברי הועד שהם בדקו את מצב עסקי העמותה ונוכחו שתוכל לפרוע חובותיה במלואם תוך שנה מתחילת הפירוק.

  4. פורקה העמותה ולאחר שנפרעו חובותיה במלואם, נשארו נכסים, יועברו אלה לידי מוסד ציבורי אחר, כמשמעותו בסעיף 9)2( לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש], שפועל למטרות דומות לאלו של העמותה, ולא יחולקו בין חבריה מכל סיבה שהיא.

פרק ארבע עשר: שינויים בתקנון העמותה

  1. בכפוף להוראות הדין, החלטה על שינוי תקנון זה ו/או תיקונו, לרבות שינוי שמה של העמותה ו/או מטרותיה, תתקבל אך ורק על פי הנוהל הבא:
    114.1 שינוי או תיקון יעשה באסיפה הכללית, בהחלטה ברוב קולות של למעלה מ-80% של חברי העמותה הנוכחים באסיפה;
    114.2 על האסיפה הכללית האמורה תינתן הודעה מוקדמת של 21 ימים לפחות, לכל חברי העמותה תוך ציון בהודעה שיוצע באסיפה להחליט על שינוי או תיקון תקנון העמותה;
    114.3 הודעה בדבר החלטה על שינוי תקנון זה ו/או תיקונו, כאמור בסעיף 114 לעיל, תימסר לרשם העמותות, לפי הצורך על פי כל דין.

  2. ההחלטה על שינוי תקנון זה ו/או תיקונו, כאמור בסעיף 114 לעיל תהא בתוקף מיום רישומה על ידי רשם העמותות.

דילוג לתוכן